ΆΝΘΡΩΠΟΙ ΑΠΟ ΆΛΛΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ!

          Ένα πολύ βασικό θέμα συζήτησης και αφορμή συνεχών καταγγελιών το τελευταίο διάστημα, από τους κατοίκους της ορεινής περιοχής, είναι η περίεργη συμπεριφορά των διευθύνσεων του γυμνασίου και λυκείου της Γλαύκης και η ανικανότητα που επέδειξαν να διαχειριστούν την κατάσταση κατά τις ημέρες ψύχους και χιονοπτώσεων.

            Με αφετηρία τις μαρτυρίες και τις περιγραφές μαθητών και γονέων που δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικές, αναφέρουμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που δίνουν στόχο τέτοιες ενδείξεις ανικανότητας χειρισμού εκτάκτων καταστάσεων που βλάπτουν σε επικίνδυνο βαθμό την ήδη προβληματική περιοχή μας, αλλά και τους κατοίκους της καθώς και τους μαθητές που δεν φταίνε σε τίποτα και θέλουν απλά να πάνε σχολείο.

             Το πρόβλημα που υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια με τις μετακινήσεις των μαθητών από και προς τους οικισμούς που διαμένουν, δυστυχώς, χρόνο με τον χρόνο αντί να λύνεται, χειροτερεύει. Αυτό, σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στις διευθύνσεις του γυμνασίου και λυκείου της Γλαύκης καθώς και στο διδακτικό προσωπικό που δεν μεριμνά ή δεν προγραμματίζει κάποιες ειδικότερες ενέργειες κατά τις ημέρες με κακοκαιρία.

            Απλά, τρέχουν πανικόβλητοι την τελευταία στιγμή και πολλές φορές, κατόπιν εορτής. Με λίγα λόγια, κάθε φορά και χειρότερα, ενώ κανείς δεν αντιλαμβάνεται ότι κάποια στιγμή, το ''ασήμαντο'' για πολλούς πρόβλημα αυτό, μπορεί να αποβεί μοιραίο.

            Ακούγοντας και συζητώντας με πολλούς γονείς της περιοχής μας, συμπεραίνουμε πλέον ότι το μπαλάκι των ευθυνών, μεταμορφώνεται σε ''καυτή πατάτα'' στα χέρια ανεύθυνων ανθρώπων που μάλλον δεν είναι ικανοί να αναλάβουν καμία απολύτως ευθύνη, με αποτέλεσμα η ανικανότητα τους αυτή να αφήνει τους μαθητές στους δρόμους, μέσα στο κρύο, τη βροχή και τα χιόνια.

            Τα τελευταία χρόνια γινόμαστε μάρτυρες ολοένα και περισσότερων τέτοιων γεγονότων και πολλοί γονείς της περιοχής μας, έχουν αρχίσει να σκέφτονται διαφορετικά την επόμενη αντίδραση τους. Η ορεινή περιοχή είναι γνωστή και για τις απότομες εναλλαγές του καιρού κατά την χειμερινή περίοδο. Είναι πιθανόν οι δρόμοι να κλείσουν αστραπιαία από τις ξαφνικές χιονοπτώσεις, νεροποντές και παγωνιές, κάτι που θα έπρεπε να το γνωρίζουν άριστα, αυτοί που αναλαμβάνουν κάποιες θέσεις ευθύνης στην περιοχή μας.

             Τα λεωφορεία που μεταφέρουν τους μαθητές είναι αδύνατο να μετακινηθούν υπό τέτοιες συνθήκες, είτε επειδή έχουν αποκλειστεί σε κάποιο σημείο του δρόμου, είτε επειδή δεν υπήρξε συνεννόηση και μέριμνα από τους αρμόδιους. Και στις δύο περιπτώσεις το ''μάρμαρο'' το πληρώνουν οι μαθητές που στο τέλος αναγκάζονται να περπατήσουν 7 με 10 χιλιόμετρα για να φτάσουν στα σπίτια τους.

             Πριν από λίγες ημέρες που υπήρξαν και πάλι κακές καιρικές συνθήκες, η κατάσταση όπως είδαμε όλοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν για ακόμη μια φορά απελπιστική. Χωρίς καμία προετοιμασία ή κάποια υποτυπώδη οδηγία από την πλευρά του γυμνασίου και λυκείου Γλαύκης, ενώ είχαν ενημερωθεί έγκαιρα για τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν σε ορισμένους οικισμούς της ορεινής περιοχής.

             Οι περισσότεροι γονείς γνωρίζοντας και βιώνοντας τέτοιες καταστάσεις εδώ και χρόνια, ενημέρωσαν με όποιον τρόπο μπορούσαν τους διευθυντές, γυμνασιάρχες, λυκειάρχες ή όπως αλλιώς λέγονται για την ξαφνική σφοδρή χιονόπτωση που επικρατούσε στους οικισμούς τους και πρότειναν να παραλάβουν οι ίδιοι με οχήματα παντός καιρού τα παιδιά τους για να λάβουν την άκρως εξωφρενική απάντηση ότι ''κανείς δεν ήταν σε θέση να τους απαντήσει σε κάτι τέτοιο'', ενώ την ίδια ώρα, οι μαθητές ήταν ήδη έξω και έψαχναν τρόπο για να φύγουν, γνωρίζοντας και αυτοί τι θα επακολουθούσε.

             Στη συνέχεια των επικοινωνιών μεταξύ γονέων και γυμνασίου - λυκείου Γλαύκης, ειπώθηκε, λόγω άγνοιας φυσικά, και το εξής εντυπωσιακό για τα δεδομένα της περιοχής, ότι έχει γίνει συνεννόηση με τον τοπικό δήμο να σταλεί αλατιέρα, η οποία όμως θα καθυστερούσε αρκετές ώρες.

             Με λίγα λόγια, οι μαθητές θα έπρεπε να περιμένουν έως το βράδυ για να φτάσουν στα σπίτια τους, την ώρα μάλιστα που το προσωπικό των παραπάνω σχολείων της Γλαύκης είχε ήδη ετοιμαστεί για να φύγει, επειδή ο καιρός χειροτέρευε και υπήρχε περίπτωση να αποκλειστεί. Χωρίς βέβαια να δοθεί κάποια λύση για τους μαθητές, οι οποίοι πολύ σοφά πήραν την κατάσταση στα χέρια τους και περπάτησαν στους παγωμένους δρόμους, παρά να περιμένουν τόσες ώρες στις στάσεις την περιβόητη αλατιέρα και να μπουν τελικά στα λεωφορεία που και πάλι δεν ήταν σίγουρο αν θα μπορούσαν να κινηθούν.

            Παρατηρήθηκε επίσης το γεγονός, ότι ορισμένοι ''καθηγητές'' που κατάγονται από την ορεινή περιοχή που μάλλον πήγαιναν σχολείο μόνο στις εκδρομές που σίγουρα είχε καλό καιρό, έσπευσαν να εκμεταλλευτούν το συγκεκριμένο θέμα πολιτικά, αναρτώντας στο διαδίκτυο σχόλια του τύπου, ότι όλα αυτά οργανώθηκαν για να ασκηθεί αντιπολίτευση στον τωρινό δήμαρχο της περιοχής.

             Με βάση τα γεγονότα και τις συζητήσεις όμως, δεν προκύπτει σε καμία περίπτωση κάτι τέτοιο και κανείς δεν κατηγόρησε τον δήμο ή τον δήμαρχο που στην προκειμένη περίπτωση στάθηκε άξιος των περιστάσεων και δεν δημιουργήθηκαν περισσότερα προβλήματα, αντίθετα με τους προκατόχους του που άφηναν σκόπιμα αποκλεισμένους και χωρίς ηλεκτρικό για μέρες τους κατοίκους της ορεινής περιοχής.

             Οι στενοί συνεργάτες και βοηθοί του νυν δημάρχου που ούτε με πολιτική έχουν σχέση, ούτε με εκπαίδευση, ίσως έχουν διαφορετικές απόψεις για την συγκεκριμένη περίπτωση και προσπάθησαν για ακόμη μια φορά να παρασύρουν την κοινή γνώμη μακριά από την πραγματικότητα, επιδιώκοντας μ' αυτόν τον τρόπο την αυτοπροβολή τους ή να δημιουργήσουν ψεύτικες εντυπώσεις.

             Οι παρωχημένες  αντιλήψεις και οι ενέργειες τους, δεν θα έπρεπε πάντως να περιλαμβάνουν τους μαθητές και τα σχολεία για να πετύχουν τους προσωπικούς τους στόχους. Τα σχολεία, οι μαθητές και γενικότερα τα παιδιά, δεν θα πρέπει να γίνονται εργαλεία στα χέρια ανθρώπων που δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα και αποσκοπούν μόνο στην προσωπική τους αναρρίχηση στην εξουσία, ακολουθώντας αυθαίρετους και πολλές φορές παράνομους τρόπους.

             Δυστυχώς, η επίπλαστη εξουσία των εντολοδόχων, δήθεν τοπικών αρχόντων της περιοχής μας, μόνο ζημιά έχει προκαλέσει τα τελευταία χρόνια. Επανερχόμαστε όμως, στα πραγματικά γεγονότα και ως μόνιμοι κάτοικοι και εκφραστές της άποψης των κατοίκων της ορεινής περιοχής, θα θέλαμε να παραθέσουμε ορισμένες προτάσεις προς τις διευθύνσεις του γυμνασίου - λυκείου Γλαύκης που θα διευκολύνουν στο μέλλον τους μαθητές και το διδακτικό προσωπικό.

             Πιστεύουμε ότι μέσα από τον διάλογο και την συζήτηση μπορούν να λυθούν τα πάντα. Οι προτάσεις και οι ιδέες ανθρώπων που πραγματικά ενδιαφέρονται για την βελτίωση του τόπου τους, είναι πάντα χρήσιμες και εποικοδομητικές, αντίθετα με κάποιες ακραίες απόψεις ορισμένων ''επιστημόνων'' της περιοχής μας που απαγορεύουν κάθε είδους ανάπτυξη ή βελτίωση του τόπου μας.

            Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος, παρ' όλες τις επιρροές και χειραγωγήσεις που δέχεται η κοινή γνώμη της περιοχής μας από γειτονικές, αλλά και ξένες προς εμάς χώρες.

             Γνωρίζοντας λοιπόν, τα ακριβή γεγονότα προτείνουμε στις διευθύνσεις του γυμνασίου και λυκείου της Γλαύκης, καταρχάς να συνεννοηθούν κάποια στιγμή με τους οδηγούς του ΚΤΕΛ Ξάνθης και να προσαρμόσουν τα δρομολόγια των λεωφορείων ανάλογα με το πρόγραμμα μαθημάτων όλων των τάξεων, ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των μαθητών και να μην μένουν στους δρόμους για πολλές ώρες.

             Δεν προτείνουμε όμως, οι ενέργειες που αν κάποτε γίνουν στο μέλλον, να μην έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα με αποδέκτες μόνο τους οδηγούς του ΚΤΕΛ, ως εύκολο θύμα, οι οποίοι βάσει μαρτυριών γονέων και μαθητών βέβαια, δεν είναι και ότι καλύτερο για την περιοχή μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η προκλητική κίνηση οδηγού λεωφορείου που φωτογράφιζε, βιντεοσκοπούσε και απειλούσε ανήλικους μαθητές, καθώς κατέβαιναν ή ανέβαιναν στο λεωφορείο. Για το συγκεκριμένο γεγονός, θα αναφερθούμε σε νέο κείμενο μας, μελλοντικά, μόλις συγκεντρωθούν οι απαραίτητες πληροφορίες.

            Αν πρόκειται να αποδοθούν ευθύνες κάποια στιγμή, θα πρέπει να αποδοθούν για όλους τους εμπλεκόμενους και όχι μόνο για τα εύκολα θύματα. Σε δεύτερη φάση, προτείνουμε να υπάρξει μια σοβαρή συνεργασία μεταξύ των διευθύνσεων του γυμνασίου - λυκείου της Γλαύκης με τους γονείς των μαθητών σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων.

            Τονίζουμε δε, ότι οι γονείς ήταν και είναι πάντα πρόθυμοι να βοηθήσουν και να εξυπηρετήσουν οποιαδήποτε κρίσιμη κατάσταση αν υπάρχει η κατάλληλη συνεργασία, και όχι να συμβαίνουν τέτοιου είδους πρωτόγνωρα πράγματα, κεκλεισμένων των θυρών. Μπορεί οι νόμοι και οι κανονισμοί να μην συμβαδίζουν με την άποψη μας, πάντα όμως υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής τους σε έκτακτες περιπτώσεις.

            Στη συνέχεια, προτείνουμε να τοποθετηθούν άτομα ικανά που θα μπορούν να λαμβάνουν γρήγορες και εύστοχες αποφάσεις, πριν χειροτερέψουν τα πράγματα στις διευθύνσεις του γυμνασίου και του λυκείου της Γλαύκης. Να μπορούν να σκέφτονται ώριμα και αντικειμενικά χωρίς να προβάλλουν συνεχώς αθηναϊκού, δημοσιογραφικού τύπου δικαιολογίες όπως, ''περιμένουμε αλατιέρα'' ή τις περιβόητες ''αντιολισθητικές αλυσίδες'', χωρίς καν να γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνουν αυτά, ποια είναι η χρησιμότητα τους ή να έχουν δει κάτι τέτοιο, πιστεύοντας ότι έτσι λύνουν το πρόβλημα. Αυτή κι αν είναι άγνοια!

            Προς ενημέρωση τους, αναφέρουμε ότι πάντοτε οι κρατικοί μηχανισμοί δίνουν προτεραιότητα στους βασικούς οδικούς άξονες, οπότε η περιβόητη αλατιέρα που συνεχώς περιμένουν οι κύριοι διευθυντές του γυμνασίου και λυκείου της Γλαύκης ή θα καθυστερήσει για αρκετές ώρες ή θα έρθει την επόμενη μέρα. Κάποια πράγματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν όπως τα υπολογίζουν, κατά παραγγελία.

             Ας σταθούμε στην καλύτερη των περιπτώσεων που καταφέρει και έρθει η αλατιέρα των διευθυντών. Ας υποθέσουμε ότι έριξε τόνους ολόκληρους από αλάτι. Πάλι δεν λύνεται το πρόβλημα, διότι χρειάζονται πολλές ώρες για να λιώσει το χιόνι και ο πάγος, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κινηθούν και πάλι τα λεωφορεία και οι μαθητές να μένουν στους δρόμους.

            Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τις αντιολισθητικές αλυσίδες και τα χιονολάστιχα που πολλοί πιστεύουν ότι θα πετάξουν αν τα τοποθετήσουν. Οι δυνατότητες τους όμως είναι περιορισμένες. Βοηθάνε μέχρι ένα όριο, μετά όλα είναι άχρηστα όπως αποδεικνύεται εδώ και χρόνια στην ορεινή περιοχή που οι κάτοικοι της σπάνια καταφεύγουν σε τέτοιες ''φαεινές'' ιδέες.

            Τέλος, είναι ευρέως γνωστό ότι όλα τα σχολεία και ιδιαίτερα τα προαναφερόμενα, ενημερώνονται και προσπαθούν να διασταυρώσουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν από γονείς, σχετικά με τις καιρικές συνθήκες από το μοναδικό Αστυνομικό Τμήμα της ορεινής περιοχής. Άλλη μια εντελώς άστοχη ενέργεια που συνήθως διογκώνει το πρόβλημα αντί να το λύνει. Στην ορεινή περιοχή υπάρχουν περίπου 60 οικισμοί και είναι αδύνατο, το Αστυνομικό Τμήμα, με το ελάχιστο προσωπικό που διαθέτει να γνωρίζει τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε οικισμό, λόγω των υψομετρικών διαφορών.

            Οπότε είναι πολύ δύσκολο να ενημερωθούν έγκαιρα τα σχολεία με αποτέλεσμα να προκαλείται περισσότερη σύγχυση. Συνεπώς, η καλύτερη λύση θα ήταν, να αλλάξει ο χαρακτήρας της υπάρχουσας συνεργασίας μεταξύ γονέων και σχολείων.

             Θα πρέπει να υπάρξει περισσότερη εμπιστοσύνη στις πληροφορίες που δίνονται σε έκτακτες περιπτώσεις, επειδή σίγουρα κανένας κάτοικος της περιοχής μας δεν θα έκανε ποτέ πλάκα ή φάρσα εις βάρος των σχολείων και των μαθητών, όπως λανθασμένα πιστεύουν ορισμένοι που υπηρετούν ευκαιριακά και δεν γνωρίζουν την πραγματικότητα, παρά μόνο κάποιες προσωπικές απόψεις ανθρώπων που είναι εχθροί της αλήθειας και πάντοτε προσπαθούν να διαστρεβλώσουν την κοινή γνώμη.  

            Από την άλλη, η εγκατάλειψη των μαθητών στο έλεος των καιρικών συνθηκών και σε διάφορους άλλους κινδύνους, ειδικά στην εποχή που ζούμε θα έπρεπε να αποτελεί ποινικό αδίκημα και όχι μια καθημερινή συνήθεια ανθρώπων που ουδέποτε είχαν τη διάθεση να προσφέρουν στην τοπική κοινωνία της περιοχής μας παρά μόνο το προσωπικό τους όφελος.

Για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ)