Ο ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ
Δυστυχώς, με το πέρασμα του χρόνου, η κατάσταση στην περιοχή της Θράκης αλλάζει μορφή και από χειρότερη, υποβαθμίζεται σε πολύ χειρότερη. Απ' ότι δείχνει η πορεία των εξελίξεων τα τελευταία χρόνια και παρά τις αντιδράσεις, δεν υπάρχει η απαιτούμενη βούληση για επίλυση των ζητημάτων που μαστίζουν την περιοχή μας και τους πολίτες της.
Οι περισσότεροι, απλά παρακολουθούν, παρατηρούν τα γεγονότα και τις εξελίξεις που διαδραματίζονται εις βάρος ανθρώπων που εδώ και χρόνια έχουν υποστεί τα πάνδεινα από εγκάθετους και χρυσοπληρωμένους ''υπαλλήλους'' της γειτονικής μας χώρας και συνεχίζουν να είναι απλοί θεατές.
Η κατάσταση μέρα με τη μέρα γίνεται ολοένα και μη αναστρέψιμη, καθώς δεν υπάρχει η παραμικρή έστω θέληση για αλλαγή τακτικής που θα ήταν ωφέλιμη για την ταλαιπωρημένη περιοχή μας και τους κατοίκους της. Ο λόγος και πάλι για τους διαβόητους ''ηγέτες'' της περιοχής μας, οι οποίοι κάθε τόσο και λιγάκι μας αποκαλύπτουν τον πραγματικό τους χαρακτήρα και το δήθεν τεράστιο ενδιαφέρον τους για την ευημερία των πολιτών της Θράκης και ιδιαίτερα της ορεινής περιοχής που είναι και ο βασικότερος στόχος τους.
Στην προσπάθεια τους να αξιοποιήσουν την τεχνολογία κι αυτοί, δημοσιεύουν κάποια πράγματα που κατά την άποψη των περισσοτέρων, δεν αντιπροσωπεύουν, ευτυχώς, τους πολίτες μιας ευρωπαϊκής χώρας, της οποίας η συνύπαρξη δύο διαφορετικών θρησκευτικών στοιχείων, αποτελεί το μοναδικό παράδειγμα αρμονικής συμβίωσης σε παγκόσμια κλίμακα. Κάτι που μάλλον δεν αρέσει στις γειτονικές μας χώρες και γι' αυτό δραστηριοποιούνται έντονα στην περιοχή μας για να αλλάξει αυτό το μοναδικό θετικό στοιχείο και επιδιώκουν διακαώς μια αλλαγή σκηνικού στα μέτρα τους.
Χρησιμοποιούν κάθε μέσο, είτε νόμιμο, είτε παράνομο για να το πετύχουν αυτό, αλλά τα σχέδια τους αποτυγχάνουν πάντοτε και πέφτουν στο κενό για πολλούς και διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης και δεν πρόκειται να αναφέρουμε για ευνόητους λόγους. Προσπαθώντας λοιπόν, να δημιουργήσουν εντυπώσεις και να προκαλέσουν ανύπαρκτα προβλήματα στην περιοχή μας, φτάνουν σε ακραία επίπεδα υποτιμώντας την νοημοσύνη των φιλήσυχων και νομοταγών πολιτών της Θράκης. Αναφερόμαστε στον ''τιμοκατάλογο'' που με μεγάλο κόπο ''εκπόνησαν'' οι υπερ - μορφωμένοι ''ηγέτες'' της περιοχής της Θράκης και αφορά τις φιλανθρωπίες και τις ελεημοσύνες που συνηθίζουν να προσφέρουν οι πιστοί προς το τέλος του μήνα της νηστείας. Εκμεταλλευόμενοι για ακόμη μια φορά, την ευαισθησία αυτή των πιστών προς τους φτωχούς και τους ανήμπορους, εξέδωσαν ανακοινώσεις με τις οποίες όρισαν ποσά και ταρίφες που θα πρέπει να διατεθούν από τους πολίτες.
Αυτή τη φορά όμως με μια μικρή διαφορά. Να συγκεντρωθούν όλα τα ποσά του κάθε οικισμού από τους παρατρεχάμενους τους και να παραδοθούν μόνο στους ίδιους. Ίσως κάποτε, πριν από 700 χρόνια για την ακρίβεια που ο κόσμος πράγματι υπέφερε από λοιμούς, ασθένειες, πολέμους και φυσικά φαινόμενα, οι κινήσεις αυτές να ήταν σωστές.
Δεν είναι δυνατό βέβαια, να ισχύουν στις μέρες μας, σε μια ευρωπαϊκή και εξελιγμένη χώρα που οι πολίτες της χρησιμοποιούν άριστα την τεχνολογία, έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και δεν έχουν πρόβλημα να διαθέσουν υπερβολικά ποσά για την αγορά κινητών συσκευών και υπολογιστών τελευταίας τεχνολογίας. Φυσικά και υπάρχουν ορισμένες, ελάχιστες εξαιρέσεις που θα πρέπει να στηριχθούν, αλλά συγχρόνως δεν αποτελούν πηγή για τέτοιου είδους υποτιμητικές κινήσεις.
Όχι μ' αυτόν τον τρόπο δηλαδή, ο οποίος μηδενίζει την αξιοπρέπεια των ανθρώπων που έχουν ανάγκη, ωθεί τους πιστούς στην κοροϊδία και στον εξευτελισμό βασανισμένων ανθρώπων που αγωνίζονται συνεχώς για να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Ο εξευτελιστικός ''τιμοκατάλογος'' των φιλανθρωπιών που εκδόθηκε από τους ''ερευνητές'' των αυτόκλητων ''ηγεμόνων'' της Θράκης, αφήνει πολλά κενά, αλλά και πολλά ερωτηματικά στην κοινή γνώμη που θα πρέπει να απαντηθούν άμεσα.
Αναφέρουμε ορισμένα παραδείγματα όπως προέκυψαν μετά από συζητήσεις των κατοίκων της ορεινής περιοχής. Το κυρίαρχο ερώτημα είναι φυσικά, γιατί τα χρηματικά ποσά να συγκεντρώνονται από τους ίδιους τους ''αρχηγούς''; που θα δοθούν; ή γιατί οι πιστοί να μην προσφέρουν την βοήθεια τους από μόνοι τους, εκεί που θέλουν, ανεξάρτητα από τις ''σοφές'' προτροπές των παραπάνω ''επιστημόνων'' της κακιάς ώρας, όπως γινόταν πάντα;
Το δεύτερο και εξίσου σημαντικό ερώτημα είναι, ποιοί θα μπορούσαν να είναι οι ''δικαιούχοι'' των 5 ευρώ που προβλέπει ο ντροπιαστικός ''τιμοκατάλογος'', την ώρα που και ο φτωχότερος άνθρωπος της Θράκης, αυτός ή τα υπόλοιπα μέλη της οικογενείας του, έχουν στα χέρια τους πανάκριβες τηλεφωνικές συσκευές τελευταίας τεχνολογίας ή οχήματα πολυτελείας;
Το τρίτο ερώτημα είναι, αν θα δεχόταν κάποιος άνθρωπος της εποχής μας, να του προσφέρει ένας ''ζάμπλουτος'' κτηνοτρόφος το ποσοστό των ζωντανών του που προβλέπεται από τον ''τιμοκατάλογο'' ως φιλανθρωπία; Θα ήθελε κάποιος να του προσφερθούν βοοειδή και αιγοπρόβατα ως αλληλεγγύη; Η μόνη απάντηση στο ιδιαίτερο αυτό ερώτημα, θα μπορούσε να είναι, να διανεμηθεί σε χρήματα η αξία των αντίστοιχων ζωντανών σε περισσότερους ανθρώπους που έχουν ανάγκη, πράγμα που εγείρει περισσότερα ερωτήματα και απορίες όμως!
Όπως για παράδειγμα, μήπως η θρησκεία και η πίστη οδηγούνται σε χρηματιστηριακή εκμετάλλευση τελικά; Μήπως έτσι θίγεται η αξιοπρέπεια, η ηθική, η αξία και η ψυχολογία των ήδη ταλαιπωρημένων πολιτών της Θράκης και ειδικά της ορεινής περιοχής; Το πιο εύστοχο συμπέρασμα πάντως, θα μπορούσε να είναι ότι οι σοφότατοι ''επιστήμονες'' που εξέδωσαν τον περίφημο ''τιμοκατάλογο'' αυτόν, δεν έλαβαν καθόλου υπόψη τους την χώρα που ζούνε και τους ανθρώπους που απευθύνονται.
Αυτό είναι βασικά και το κυριότερο χαρακτηριστικό τους. Καμία από τις πρακτικές τους δεν έχει σχέση με τις σύγχρονες εξελίξεις και τα γεγονότα όπως, την ραγδαία αύξηση της τεχνολογίας και το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Ο μοναδικός σκοπός τους, αλλά και κρυφός καημός τους είναι να κρατήσουν τους συντοπίτες μας οπισθοδρομικούς και αμόρφωτους.
Για το τέλος του κειμένου μας, έχουμε αφήσει το ευαίσθητο θέμα της νηστείας όπου ο ντροπιαστικός ''τιμοκατάλογος'' προβλέπει κάποια πράγματα ακόμη και γι' αυτό. Ορίζει λοιπόν, ότι αν κάποιος πιστός που για οποιονδήποτε λόγο αδυνατεί να νηστέψει, να πληρώσει το ποσό των 5 ευρώ και πάλι ημερησίως, σε κάποιον άλλον για να νηστέψει στη θέση του...!
Σημειώνουμε, ότι το ποσό των 5 ευρώ έχει οριστεί ως ένα ικανό ποσό που μπορεί να καλύψει δύο ημερήσια γεύματα ενός φτωχού ή ανήμπορου, ώστε ''να έχει τραφεί πλήρως και να συνεχίσει αμέριμνα και απρόσκοπτα την υπέροχη και χαρούμενη ζωή του''. Το δικό μας ερώτημα σ' αυτό το ευαίσθητο θέμα είναι, αν πάντοτε φταίνε οι κλόουν ή εμείς που συνεχίζουμε να πηγαίνουμε στο τσίρκο;
Δεν είναι λίγοι οι τρόποι παγίδευσης των κατοίκων της ορεινής περιοχής και γενικότερα της Θράκης που χρησιμοποιούνται μέσω της θρησκείας και της πίστης. Το θέμα είναι αν ο κόσμος και η πολιτεία θα συνεχίσει να έχει την ίδια παθητική συμπεριφορά απέναντι στους ''κυρίους'' αυτούς ή θα δείξει κάποια σημεία αντίδρασης;
Κλείνοντας, θα θέλαμε να αναφέρουμε μια πραγματικά σοφή κουβέντα, ενός πραγματικού σοφού, η οποία θα μπορούσε να είναι και η απάντηση σε όλα τα ερωτήματα και τις απορίες που σίγουρα θα έχουν δημιουργηθεί στο ''γεμάτο'' κεφάλι των ''ρυθμιστών'' της ζωής του τόπου μας, μετά από τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης, καθώς δεν ήταν αναμενόμενες για τον εξευτελιστικό ''τιμοκατάλογο'' τους. ''Αν δώσεις ένα ψάρι σε έναν φτωχό, θα φάει ένα αξιοπρεπές γεύμα σήμερα. Αν τον μάθεις να ψαρεύει όμως, θα έχει να τρώει κάθε μέρα''. Συνεπώς, τα προβλήματα του κόσμου, δεν λύνονται με αιγοπρόβατα, με 5, 10 ή 20 ευρώ.
Ακόμα και οι φτωχοί, όπως χαρακτηρίζονται από την ''σκιώδη κυβέρνηση'' της Θράκης ή οι ανήμποροι έχουν μια αξιοπρέπεια που δεν πωλείται, αλλά ούτε και αγοράζεται με τέτοιου τύπου ταρίφες. Οι φιλανθρωπίες και οι ελεημοσύνες που διαθέτουν οι πιστοί κατά τον μήνα της νηστείας ήταν πάντοτε ''μυστικές'' και δεν χρειαζόταν να γνωρίζει κανένας τίποτα. Ούτε ποσά, ούτε τα άτομα στα οποία προσφέρθηκαν. Κι έτσι θα έπρεπε να παραμείνει.
Σίγουρα κανένας πολίτης της περιοχής μας δεν θα ήθελε να δει το όνομα του να παρελαύνει στις καταστάσεις με τις φιλανθρωπίες που θα ''εκπονήσει'' και καθόλου απίθανο να δημοσιεύσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το φαντασμένο ''υπουργικό συμβούλιο'' της Θράκης, ως ένα από τα ''μυθικά'' κατορθώματα του!!!