ΔΙΠΛΩΜΑ ΔΙΚΥΚΛΟΥ
Πριν από μερικές εβδομάδες είχε ανακοινωθεί ότι οι οδηγοί που έχουν δίπλωμα για ΙΧ, δεν θα χρειάζονται δίπλωμα δικύκλου έως 125cc. Κάτι που “έδειχνε” προς την ισοδυναμία διπλωμάτων ΙΧ και δικύκλων έως 125cc. Τελικά το Υπουργείο εξέδωσε εσπευσμένα μια διευκρίνηση, η οποία διορθώνει και συμπληρώνει την αρχική ανακοίνωση. Σύμφωνα με αυτή, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στην εξίσωση των διπλωμάτων αυτών των κατηγοριών, αλλά υπό προϋποθέσεις.
Η ισοδυναμία θα είναι εν μέρει και θα αφορά μόνο όσους έχουν δίπλωμα οδήγησης για πάνω από 12 έτη ή θα είναι άνω των 30 ετών. Η συγκεκριμένοι οδηγοί αυτοκινήτων θα μπορούν να αποκτούν και δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 κ.εκ. μόνο κατόπιν πρακτικών εξετάσεων οδήγησης ακόμη και χωρίς τη συμβολή των Σχολών Οδηγών. Έτσι, θα μπορούν με το δικό τους δίκυκλο ή κάποιου γνωστού τους να μεταβαίνουν στο χώρο εξετάσεων ώστε να περάσουν μόνο από τις πρακτικές εξετάσεις οδήγησης. Οι οδηγοί που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις εξαιρούνται από τις θεωρητικές εξετάσεις αλλά και από τα μαθήματα οδήγησης, τα οποία γίνονται προαιρετικά, και βέβαια με αυτό τον τρόπο το κόστος απόκτησης της άδειας οδήγησης για δίκυκλο 125 κ.εκ. μειώνεται στο ελάχιστο καθώς το μόνο έξοδο αφορά στην απόκτηση του e-παραβόλου πρακτικών εξετάσεων που κοστίζει μόλις 15 ευρώ.
Με αυτό τον τρόπο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμά πως ικανοποιεί όλα τα αιτήματα. Και των Σχολών Οδηγών όσο και των πολιτών αλλά και των εμπόρων δικύκλων. Κατά τα φαινόμενα, το μέτρο αυτό θα ισχύσει μέσα στους επόμενους μήνες, δίνοντας την ευκαιρία σε πολλούς οδηγούς ΙΧ να αποκτήσουν δίπλωμα 125 c.c. και να στραφούν προς τα δίκυκλα (ηλεκτρικά ή συμβατικά), χωρίς πολλά έξοδα και “γραφειοκρατία”, παρακάμπτοντας ουσιαστικά τις σχολές οδήγησης και τη θεωρητική εκπαίδευση και εξέταση.
Πιθανόν να ισχύσουν τα ίδια και για δίπλωμα 50cc. Έτσι, ο ενδιαφερόμενος θα πηγαίνει με το δίκυκλό του και θα εξετάζεται από την αρμόδια τροχαία της περιοχής του. Το ίδιο μπορεί να ισχύσει και για τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα. Δεν έχει γίνει γνωστό ακόμα τί θα ισχύσει για τα ισχυρά ηλεκτρικά πατίνια που αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες, αν θα ενταχθούν σε κάποια από τις κατηγορίες του ΚΟΚ και πως θα γίνει η πρακτική εξέταση σε αυτά.