Προσοχή στις τηλεφωνικές απάτες!
Πρωτοφανείς διαστάσεις λαμβάνει και στην περιοχή μας το πρόβλημα με τις τηλεφωνικές απάτες, οι οποίες στοχεύουν κυρίως σε ηλικιωμένους και ανθρώπους που ζούνε μόνοι τους. Ποσά που προορίζονταν για ιατρική φροντίδα ή για μια έκτακτη ανάγκη ''κάνουν φτερά'' μέσα σε λίγα μόλις λεπτά. Συνδράμοντας τις προσπάθειες ενημέρωσης των τοπικών αστυνομικών Αρχών παραθέτουμε κι εμείς ορισμένα μέτρα που πρέπει να τηρούνται προς αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων:
1) Δεν πιστεύουμε εύκολα ό,τι ακούμε ή διαβάζουμε.
2) Δεν δίνουμε ή στέλνουμε με μηνύματα το PIN, τους κωδικούς taxisnet, τον IBAN, τα στοιχεία της κάρτας μας και τα προσωπικά μας στοιχεία σε αγνώστους, ούτε και σε όσους παριστάνουν τους αστυνομικούς, λογιστές και τραπεζικούς υπαλλήλους.
3) Δεν ανοίγουμε ποτέ ύποπτα link που μας έρχονται με μηνύματα μέσω Viber, WhatsApp, email ή άλλες εφαρμογές. Αν χρειαστεί μπαίνουμε μόνοι μας στην επίσημη ιστοσελίδα της τράπεζας ή υπηρεσίας και κάνουμε έλεγχο.
4) Αν δεχθούμε κλήση για δήθεν τροχαίο ατύχημα συγγενικού μας προσώπου ή παραβίαση του λογαριασμού μας δεν πρέπει να πανικοβαλλόμαστε. Κλείνουμε αμέσως το τηλέφωνο και επικοινωνούμε άμεσα με το συγγενικό μας πρόσωπο, τον λογιστή μας ή την τράπεζα.
5) Δεν επιτρέπουμε ποτέ την πρόσβαση στο τηλέφωνο ή στον υπολογιστή μας σε άτομα που δεν γνωρίζουμε και μας παρουσιάζονται ως τεχνικοί κάποιας εταιρείας.
6) Όταν πρόκειται για αγορές, πωλήσεις, διαφημίσεις, αγγελίες, που μας ζητούν να πληρώσουμε ή να πάρουμε δήθεν χρήματα μέσω link, τότε σίγουρα πρόκειται για απάτη. Θα πρέπει να χρησιμοποιούμε μόνο επίσημες εφαρμογές.
Η έγκαιρη ενημέρωση αποτελεί την καλύτερη πρόληψη, αλλά και προστασία.